خواص روغن های طبیعی که تاکنون از آن آگاه نبودیم

karanfil yagi min
لطفا امتیاز دهید

خواص روغن های طبیعی

امروزه اغلب افراد به جای استفاده از محصولات تجاری و شیمیایی که شامل انواع نرم کننده ها، مرطوب کننده، تقویت کننده و محصولات ضد آکنه هستند از خواص روغن های طبیعی استفاده میکنند. جنس پوست و مو بسیار متفاوت است و در نتیجه خرید هر محصول برای انواع پوست و مو یک آزمایش است. در گذشته که درمان های شیمیایی هنوز رایج نشده بود اغلب افراد از خواص روغن گیاهی برای درمان بسیاری از مشکلات استفاده می کردند. امروزه روغن گیاهی توانسته جایگاه خود را به دست آورد. همچنین با فواید و خاص فوق العاده ای که دارد بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است. خواص روغن های طبیعی برای پوست و مو بسیار است. اغلب افراد که پوست بسیار حساسی دارند باید از روغن مناسب پوست خود استفاده کنند. در ادامه قصد داریم درباره خواص روغن های طبیعی که ممکن است تا اکنون از آنها بی اطلاع بوده اید صحبت کنیم.

خواص روغن های طبیعی

روغن های ضد باکتری و ضد عفونی کننده بدن

روغن سرو؛ روغن سرو را می‌توان به عنوان داروی ضدعفونی کننده برای بدن استفاده کرد. روغن سرو خاصیت ضد تشنج، ضدعفونی کننده در عمل جراحی و بند آورنده خون، آرامبخش و نیرو بخش تنفسی دارد. این روغن یک درمان و داروی طبیعی برای کبد است و به عنوان داروی هموستاتیک و دیورتیک نیز شناخته میشود. فواید روغن سرو برای سلامتی بسیار است. این روغن تقویت کننده لثه است و با منقبض کردن عضلات از خون در برابر عفونت محافظت می کند. استفاده از این روغن بوی بد بدن را از بین میبرد، تولید کننده عرق می باشد و سیستم تنفسی را تقویت می کند. این روغن باعث افزایش ادرار می شود و التهاب را تسکین می دهد.                                            

فندق

خواص روغن فندق

خواص روغن های طبیعی برای بهبود نفخ

روغن زیره سبز؛ خواص روغن زیره سبز ضد نفخ، ضد باکتری، ضدعفونی کننده در عمل جراحی،  سم زدا، محرک و نیرو بخش است. این روغن باعث تحریک جریان خون در ناحیه رحم و لگن میشود و دیورتیک است. روغن زیره سبز یک داروی طبیعی برای اعصاب است. این روغن را می‌توان به عنوان دارویی که باکتریها را از بین میبرد و مانع از رشد عفونت آنها میشود استفاده کرد. مصرف این روغن گیاهی باعث بهبودی هضم میشود و گازهای روده را از بین میبرد. این روغن در افزایش ادرار موثر است و در برابر آلودگی محافظ زخم ها می باشد. این روغن پاک کننده سموم از خون است و برای منظم شدن چرخه قاعدگی خاصیت دارد. روغن زیره سبز ضد تشنج و پاسخگوی خوبی برای سیستم عصبی است.

روغن شوید؛ خاصیت روغن گیاهی شوید ضد تشنج، افزایش دهنده شیر مادر، ضد نفخ، اشتها آور، آرامبخش و تولیدکننده عرق است. این روغن یک داروی گوارشی است و برای حذف گازهای اضافه معده بسیار مفید می باشد. مصرف این روغن مانع از رشد عفونت میشود و ترشح شیر را زیاد میکند. از این روغن می توان برای داروی معده استفاده کرد و سلامتی گوارشی را بهبود بخشید. این روغن حساسیت شدید را تسکین میدهد.

روغن اکالیپتوس؛ برخی خاصیتهای روغن اکالیپتوس شامل ضد انعقاد، ضد التهاب، ضد باکتری و تحریک کنندگی می باشند. از خاصیت های دیگر روغن اکالیپتوس، درمان زخم، درد عضلانی، مشکلات تنفسی و خاصیت مراقبتی از دندان را دارد. همچنین خاصیت مراقبت از پوست، کنترل دیابت و تب و ازبین برنده میکروب های بدن را دارد.

olive and olive oil on table

   خواص روغن زیتون

سم زدایی و درمان عفونت با روغن های طبیعی

روغن رازیانه؛ روغن رازیانه خاصیت سم زدا، ضدعفونی کننده، ضد یبوست، اشتها آور، نیروبخش، تنظیم کننده قاعدگی و محرک دارد. این روغن افزایش دهنده شیر مادر است و از زخم در برابر آلودگی محافظت می کند. فواید روغن رازیانه برای سلامتی از بین برنده گاز های اضافی بدن و تصفیه کننده خون است. این روغن درمانی برای سرفه و سرماخوردگی است و به پاکسازی روده ها کمک می کند. مصرف روغن رازیانه یبوست را از بین میبرد، باعث تحریک سیستم بدن شده و برای سلامتی روده بسیار مفید است.

روغن کندر؛ خاصیت روغن گیاهی کندر ضدعفونی کننده، داروی ضد نفخ، داروی گوارشی و دیورتیک، آرامبخش، درمان کننده زخم، درمان کننده بیماری های مرتبط با رحم و نیرو بخش است. با استفاده از روغن کندر از زخم ها در برابر آلودگی محافظت کنید. این روغن عفونت را از بین میبرد و لثه ها را تقویت می کند. روغن کندر ماهیچه ها و رگ های خونی را سفت میکند از بین برنده گاز های اضافه روده است. با مصرف روغن کندر می توان سلول ها را سالم نگه داشت و بازسازی آنها را افزایش داد. همچنین روغن کندر بهبود دهنده گوارش است و در تنظیم چرخه قاعدگی موثر است. این روغن بهبود دهنده سرفه، سرما خوردگی و سلامت رحم است.

Coconut Oil min 1 e1621889932109

روغن نارگیل

خواص روغن های طبیعی برای سلامت بدن

روغن زنجبیل؛ از خواص بی نظیر روغن زنجبیل می توان به ضدعفونی کننده، داروی مسکن، ضد تشنج، تولید کننده عرق، ضد یبوست، درمان تب و سرفه، اشتها آور، ضد باکتری، نیرو بخش و ضد نفخ اشاره کرد.‌ روغن زنجبیل درد را التیام میبخشد و از استفراغ جلوگیری می کند. علاوه بر آن از زخم در برابر آلودگی محافظت می کند. پزشکان از این روغن برای از بین بردن گاز های بدن و بهبود بخشیدن عملکرد مغز استفاده می کنند. روغن زنجبیل برای جلوگیری از رشد باکتری ها بسیار مفید است و به عنوان دارویی برای کاهش تب و پاک کننده روده استفاده می شود. از این روغن گیاهی می توان برای خارج کردن سموم بدن از طریق تعریق بدن استفاده کرد. این داروی گیاهی به بهبود سلامت معده کمک می کند.

روغن گل یاس؛ خاصیت روغن گیاهی گل یاس ضد افسردگی، ضدعفونی کننده، تقویت کننده غریزه جنسی، افزایش دهنده شیر مادر، تحریک کننده جریان خون در رحم و لگن است و درفرزندآوری بسیار موثر و مفید می‌باشد. این روغن گیاهی یک داروی آرامبخش است از فواید آن برای سلامتی به مبارزه با افسردگی و محافظت از زخم ها اشاره می شود. این روغن درمان کننده اختلالات جنسی است و باعث افزایش میل جنسی میشود. روغن گل یاس درمان کننده سرفه و خلط است و اختلالات عصبی و التهاب را تسکین می دهد. برای تنظیم کردن چرخه قاعدگی استفاده از روغن گیاهی گل یاس مفید است.‌

روغن های گیاهی و تفاوت آن ها با روغن های حیوانی

                                                خواص روغن های طبیعی

درمان بیماری با روغن های گیاهی

روغن زوفا؛ از خاصیت روغن گیاهی زوفا به خاصیت ضد نفخ، ضد روماتیسم، ضدعفونی کننده، داروی فشار خون بالا، داروی اعصاب، نیروبخش، درمان تب، تحریک کننده جریان خون در ناحیه رحم و لگن بهبود دهنده زخم اشاره می شود. روغن زوفا عضلات و لثه ها را تقویت می کند و باعث سفت شدن پوست و عروق خونی میشود. این روغن همانند سایر روغن هایی که ذکر شد گاز های اضافی معده را از بین میبرد و در بهبود زخم موثر است. روغن زوفا هضم را بهبود می بخشد و در تنظیم قاعدگی موثر است.‌ این روغن گیاهی سرفه های خلطی را کاهش میدهد و باعث افزایش فشار خون میشود. افرادی که استرسی هستند می توانند از روغن زوفا استفاده کنند. این روغن در کاهش تب بسیار مفید است.

روغن گالبانوم؛ خاصیت روغن گیاهی گالبانوم ضد روماتیسم، ضد تشنج، درمان آرتروز، سم زدا، ضد انگل، التیام دهنده زخم و ضد روماتیسم می باشد. از دیگر خواص این روغن طبیعی ضد انعقاد و نرم کنندگی است. از این روغن گیاهی می توان برای برطرف کردن زخم و لک استفاده کرد. این روغن جریان خون را افزایش می دهد و تنفس را راحت تر می کند. خاصیت این روغن برای سلامتی بدن از بین برنده سموم و باکتری های بدن است. علاوه بر این خاصیت ها در دفع حشرات نیز می تواند مفید باشد.

روغن شمعدانی؛ خواص این روغن گیاهی بسیار است. روغن شمعدانی خاصیت بند آورنده خون، بهبود دهنده زخم و نیروبخش است. این روغن یک داروی هموستاتیک می باشد. روغن گیاهی شمعدانی برای سلامتی بدن خاصیت هایی مانند سفت شدن لثه و عضلات، بهبود دهنده زخم و افزایش دهنده رشد سلول ها را دارد. این روغن بوی بد بدن را از بین میبرد و مانع از ایجاد انگل ها و کرم ها در روده میشود.

مصرف زیاد و نادرست اسانس های روغنی

خواص روغن گیاهی برای پوست

روغن هایی که پاک کننده پوست های حساس هستند.

 یکی از روغن های گیاهی که می تواند برای پوست های حساس مناسب باشد روغن دانه انگور است که غیر آلرژی زا بوده و نفوذ پذیر است. علاوه بر روغن دانه انگور سایر روغن ها مانند روغن آفتابگردان، روغن بادام شیرین، هندوانه، سبوس برنج، و غیره برای پوست های حساس مناسب هستند.

سوالات متداول

هنگام خرید روغن گیاهی به چه نکاتی توجه کنیم؟

در هنگام خرید روغن های گیاهی توجه داشته باشید که روغن به صورت ارگانیک تهیه شده باشد و بر روی آن کمترین تغییرات شیمیایی و میزان فرآوری انجام شده باشد. برای خرید بهتر از روغن گیاهی می توانید بر روی شیشه آن به دنبال کلماتی مانند خام و تصفیه نشده باشید‌.

چگونه از روغن گیاهی نگهداری کنیم؟

اگر روغن های گیاهی که تهیه کرده اید با کیفیت باشد و کمترین تغییرات شیمیایی بر روی آنها انجام شده باشد در محیط های گرم به سرعت فاسد می‌شوند. این روغن ها را در محیط سرد و در یخچال نگهداری کنید و سعی کنید به طور منظم از آنها استفاده کنید تا فرصتی برای فاسد شدن ایجاد نشود.

از خواص روغن های طبیعی چگونه استفاده کنیم؟

روغن های طبیعی خواص بسیاری دارند و خاصیتهای آن از پوست و مو تا سلامت بدن بسیار است. از روغن های طبیعی می توان به عنوان روغن ماساژ، آشپزی و مصرف آن ها بر روی صورت، دست و پا قبل از خواب استفاده کرد. روغن های طبیعی خواص بی نظیری برای مو دارند و میتوان بعد از حمام از آنها استفاده کرد. از روغن های طبیعی و گیاهی میتوان به عنوان سرم بعد از پاکسازی و یا به همراه مرطوب کننده استفاده کرد.

خرید روغن های طبیعی

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.