درمان خارپاشنه با روش های طبیعی- 6 روش

CALCANEAL SPUR
3.5/5 - (4 امتیاز)

آیا برای درمان خارپاشنه تاکنون از روش های درمان طبیعی استفاده کرده‌اید؟ آیا میدانید استفاده از کدام یک از روش های درمان طبیعی برای بهبودی خارپاشنه بسیار مفید می باشد؟ ما سعی داریم در رابطه با این موضوع اطلاعات بیشتری را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم اگر شما نیز میخواهید که در رابطه با این موضوع اطلاعات بیشتری را کسب کنید پس تا انتهای مطالب همراه ما بمانید و مطالب را با دقت مشاهده کنید.

خار پاشنه چیست

بسیاری از افراد درگیر بیماری هایی نظیر خار پاشنه هستند. خار پاشنه اگرچه از نظر بسیاری از افراد جزو بیماری های غیر قابل اهمیت و حتی برای بسیاری نیز بیماری محسوب نمی‌شود: اما انسان های بسیار زیادی وجود دارد که از درد خار پاشنه و عوارض آن رنج می‌برند. آیا می‌دانید خار پاشنه چیست؟ در رابطه با معایب عدم درمان خارپاشنه اطلاعاتی دارید؟ زمانی که کلسیم در قسمت پاشنه پا رسوب کند باعث بیرون زدگی استخوان در پایین ترین قسمت پاشنه پا می شود. این بیرون زدگی یا زائده را با نام خار پاشنه می شناسند. در واقع این محل التهاب یافته که به قسمت بافت نرم استخوان پاشنه میچسبد خار پاشنه است. خار به صورت مستقیم با فشار عضله و رباط در مدت زمان طولانی به وجود می آید: اما به مرور زمان خارپاشنه به عنوان یک بیماری می‌تواند بسیار گسترش پیدا کند.

heel spurs 01

حال این که شما به صورت ناگهانی و حتی انجام فعالیت های روزمره شاهد بیرون زدگی این خار در قسمت پاشنه خواهید بود. زمانی که برای معالجه به پزشک مراجعه می کنید، هنگام رادیوگرافی در قسمت پاشنه شاهد یک زائده استخوانی خواهید بود. حتی گاهی با برداشتن این زائده نیز افراد در قسمت پاشنه درد را احساس می‌کنند. خار پاشنه تحت تاثیر شرایط زیادی به وجود می آید. یکی از مهمترین نکاتی که همیشه در رابطه با آن توصیه های بسیار زیادی وجود دارد استفاده از کفش های استاندارد و مناسب است. با استفاده از یک کفش نامناسب و فاقد قوس در قسمت کف قطعاً شما دچار بیماریهای عضلانی و حتی خارپاشنه خواهید شد.

دلایل ایجاد خار پاشنه

همانگونه که اشاره شد، خارپاشنه یک نوع بیماری است که به عنوان یک توده یا زائده در قسمت پاشنه پا به وجود می‌آید. عوامل بسیار زیادی هستند که باعث به وجود آمدن خار پاشنه می شوند. آیا شما کاربران عزیز با علل ایجاد خارپاشنه آشنایی دارید؟ اشاره شد که به دلیل رسوب کلسیم در پایین ترین استخوان زیرین پاشنه پا خار پاشنه به وجود می آید. حال اینکه این پروسه در مدت زمان طولانی و به دلایل بسیار زیادی به وجود خواهد آمد. بیشتر در ورزشکاران شاهد چنین مشکلاتی هستیم. اما پارامترهای بسیار زیادی وجود دارند که به عنوان مهمترین عامل ایجاد خارپاشنه خواهد بود که برخی از آنها شامل:

• از مهمترین دلایل به وجود آمدن خار پاشنه دویدن به صورت مکرر و حتی پریدن بر روی سطح سفت و محکم است. افراد بسیار زیادی هستند که عادت دارند روی سطوح بسیار سفت حرکات پرشی یا حتی دوندگی انجام دهند. چنین افرادی بیشتر در معرض خارپاشنه قرار می گیرند.

• بسیاری از افراد به دلیل شرایط کاری عادت دارند تا در طولانی مدت روی پاهای خود بایستند. قطعاً که این ایستادن طولانی مدت باعث به وجود آمدن مشکلات بسیار زیادی نظیر خارپاشنه می‌شود.

• فعالیت های بسیار شدید مشغله های کاری و فشار شدید بدنی آن هم به مدت زمان بسیار طولانی باعث به وجود آمدن خار پاشنه خواهد شد.

خار پاشنه می تواند خود به عنوان یکی از علائم و نشانه های بیماری های دیگر در بدن افراد باشد. به عنوان مثال، افراد مبتلا به دیابت بیشتر از درد خارپاشنه رنج می‌برند. البته اضافه وزن و چاقی نیز خود به عنوان یک معضل بسیار مهمی است که باعث فشار بیش از حد به قسمت پاشنه ربات و حتی عصب‌های قسمت پاشنه می شود: همین فشار نیز باعث ایجاد خار پاشنه خواهد شد.

درمان خار پاشنه با روغن نارگیل

برای درمان خارپاشنه امروزه افراد بسیاری از روغن نارگیل استفاده می کنند با استفاده از این روغن طبیعی پاشنه پا را چند ساعت ماساژ دهید و اجازه دهید تا چند ساعت به همان حالت بماند حال شما باید این کار را از شب قبل از خواب انجام دهید تا نتیجه آن را ببینید.

درمان خار پاشنه با کاکتوس

همانطور که می‌دانید کاکتوس یکی از مفیدترین گیاهانی است که با هر نوع شرایط آب و هوایی مقاومت می کند به همین دلیل این گیاه خاصیت درمانی بسیاری هم دارد یکی از روش های درمانی خار پاشنه استفاده از کاکتوس می باشد برای استفاده از این گیاه باید ابتدا برگ های گیاه را تکه تکه کرده و بر روی پاشنه پا قرار دهید ومقداری از روغن زیتون به آن مخلوط می کنیم و بعد با یک پارچه تمیز بر روی  آن می بندیم.

درمان خارپاشنه با گوجه فرنگی

لازم است بدانید گوجه فرنگی خاصیت درمانی بسیاری دارد و برای خار پاشنه درمان فوق العاده می باشد.  برای بهبود درد خارپاشنه ابتدا کمی از آب گوجه فرنگی را بر روی خار پاشنه قرار دهید این کار را باید شما به مدت دو هفته انجام دهید تا بعد از آن متوجه تاثیر فوق العاده خواهید شد.

درمان خار پاشنه با روغن دانه کتان

همانطور که میدانید روغن دانه کتان برای کاهش درد و بهبودی خارپاشنه بسیار مفید می باشد این روغن دارای یک منبع غنی از اسید آلفا لینولنیک می باشد که یک فرم اسیدهای چرب امگا 3 است که  برای کاهش درد خار پاشنه تاثیر بسیاری دارد. برای استفاده از این روغن ابتدا باید نصف فنجان روغن کتان را گرم کنید حال با کمک یک پارچه کمی از پارچه را در روغن خیس کنید و آن را بر روی پاشنه‌ی خود قرار دهید و بعد از آن پارچه را با پلاستیک بپوشانید برای بهبود سریع خار پاشنه باید هر روز این کار را انجام دهید.

درمان خار پاشنه با کمک سنگ پا

یکی دیگر از ساده ترین راه هایی درمان خار پاشنه استفاده از سنگ پا می باشد، ابتدا باید پاشنه پا که دچار خار پاشنه شده است را به مدت ۵ تا ۷ دقیقه در داخل آب  ولرن قرار دهیم تا نرم شود. بعد سنگ پا را خیلی آرام بر روی ناحیه خار پاشنه بکشید اکنون این کار را باید چند با تکرار کنید. برای بهبود و برطرف شدن خار پاشنه باید این کار را هر روز انجام دهید استفاده از سنگ پا باعث از بین رفتن خار پاشنه میشود.

سیر برای درمان خار پاشنه

لازم به ذکر است بدانید یکی دیگر از راه‌های درمان خار پاشنه استفاده از سیر می باشد که یکی از راحت تری و ساده ترین روش هایی است که به راحتی می تواند باعث از بین رفتن خار پاشنه شود برای از بین بردن خار پاشنه ابتدا باید یک حبه سیر را پوست گرفته و له کنید سپس در هنگام ماساژ دادن سیر را به پاشنه پا بمانید برای از بین بردن خار پاشنه شما باید هر روز این کار را تکرار کنید زیرا سیر خاصیت درمانی فوق‌العاده‌ای دارد و برای درمان خار پاشنه نیز بسیار مفید می باشد.

آیا استفاده از روغن برای درمان خار پاشنه مفید است؟

بله روغن دانه کتان و روغن نارگیل برای از بین بردن خار پاشنه تاثیر فوق العاده ای دارد با استفاده از روغن ها و با ساده ترین روش شما می توانید خار پاشنه را از بین ببرید.

سخن آخر

همانطور که در مطالب بالا متوجه شده اید برای رفع خار پاشنه درمان های خانگی بسیاری وجود دارد که با انجام مرتب آنها میتوانید به کاهش درد و رفع خار پاشنه کمک بسیاری کنید شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر در این باره به سایت حکیم باشیم مراجعه کنید. این سایت نیز یکی از معروف و معتبر ترین سایت هایی است که امروزه طرفداران بسیاری دارد  و می‌تواند در رابطه با این موضوع اطلاعات بیشتری را به راحتی در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.