طرز تهیه سرکه سیب اسلامی

serke sib 1
5/5 - (1 امتیاز)

سرکه سیب خواص بی شماری دارد و به خاطر همین فواید و طعم بی نظیر سرکه سیب دارای محبوبیتی زیاد است. از این رو میتوان از این سرکه بی نظیر در سالاد به عنوان چاشنی استفاده کنید. در کتاب طب اسلامی هم برای نشاط بدن تاکید به خوردن سرکه سیب شده است. حتی احادیثی از امامان در جهت مصرف سرکه سیب هم وجود دارد.

serke sib 1
سرکه سیب اسلامی

مواد لازم برای تهیه سرکه سیب اسلامی

  • سیب: 1 کیلو
  • آّب: به مقدار لازم
  • شکر: 50 گرم

دستور پخت سرکه سیب اسلامی

1: در ابتدا سیب ها را میشوییم (نوع و رنگ سیب تاثیری ندارد و حتما سعی شود که از سیب با کیفیت استفاده شود) و بعد هسته و چوب آنها را از هم دیگر جدا میکنیم و سپس آنها را به 4 قسمت تقسیم میکنیم. (توجه: نیاز به گرفتن پوست سیب ها نیست فقط زدگی های روی پوست سیب را هم بگیریم کافی است.)

2: سیب های خرد شده را داخل مخلوط کن یا میکسر میکنیم تا به طور کامل شبیه پوره شوند. البته در این مرحله میتوان سیب ها را بدون اینکه داخل مخلوط کن بریزیم و پوره کنیم همانطور به ادامه مرحله بپردازیم یعنی فقط به همان صورت که خرد کردیم.

3: در این مرحله  سیب ها را داخل ظرفی میریزیم که حدودا نصف ظرف هنگامی که پوره یا سیب های خرد شده را ریختیم خالی باشد. سپس درب ظرف را به صورتی میگذاریم که هوا به آسانی از آن رد و بدل شود و هر روز یا هر دو روز یک بار طی 20 روز به طور مرتب با قاشقی چوبی آن را هم میزنیم تا سیب ها ته نشین نشوند.

4:  پس از گذشت 20 روز ظرف را باید در دمای 25 تا 30 درجه قرار دهیم و ترجیحا دور از آفتاب باشد.

5: سپس بعد از گذشت این 20 روز هر چند روز یکبار با قاشقی چوبی آن را هم میزنیم و درب ظرف را میبندیم که بعد از گذشت 3 ماه سرکه ما آماده میشود.

6: در این مرحله بعد از گذشت 3 ماه درب ظرف را باز کرده و آبی را جوش می آوریم و داخل ظرف میریزیم و سپس با قاشقی مناسب آن را هم زده تا غلظتی مناسب پیدا کند و سپس آن ها را هم میزنیم تا باهم ترکیب شوند.

7: در این قسمت پوره سیب را داخل صافی میریزیم و منتظر میشویم تا کامل آب پوره گرفته شود و پس از آن با یک قاشق کامل پوره ها را فشار داده تا کامل آب پوره ها خارج شود و داخل ظرف ریخته شود. و پس از آن باقی تفاله های مانده از سیب را داخل پارچه ای نخی میریزیم و خوب فشار میدهیم تا سرکه اضافی که داخل تفاله ها مانده کامل خالی شود.

8: در مرحله آخر درب ظرفی که سرکه را در آن استخراج کرده ایم را میبندیم و داخل یخچال قرار میدهیم تا خنک شود. تبریک سرکه سیب اسلامی ما آماده است و میتوان از این سرکه بی نظیر نهایت بهره را برد.

خواص سرکه سیب اسلامی

از نظر طب سنتی سرکه سیب دارای طبع سرد و خشک است که در هر 100 گرم از آن 22 کالری موجود است.

sekesibe
طرز تهیه سرکه سیب اسلامی

برخی از خواص سرکه سیب اسلامی عبارتند از:

  1. به درمان جوش و آکنه صورت کمک میکند. زیرا سرکه دارای خواص ضد باکتری قوی بوده و باعث کاهش باکتری های پوست میشود.
  2. به معده کمک میکند. سرکه سیب اسلامی به خاطر خاصیت آنتی بیوتیکی خود میتواند باعث درمان مشکلات باکتریایی شود و  افرادی که سوزش سر معده و رفلاکس معده دارند میتوانند با استفاده از این سرکه مشکل خود را برطرف کنند.
  3. یکی دیگر از تاثیرات  این معجون جادویی بر روی پوست و مو است که میتواند باقی مانده های لک و جوش ها را از روی پوست از بین ببرد و همچنین مو ها را براق و نرم میکند.
  4. سرکه سیب اسلامی به دلیل خاصیت ضد عفونی که دارد با باکتری ها مقابله میکند که همین امر باعث میشود که از سرکه برای درمان گلو درد استفاده کنند.
  5. قابلیت اسیدی و مواد معدنی موجود در این سرکه باعث میشود عواملی که  بوی بد دهان و باکتری های به وجود آورده آن از بین بروند.
  6. یکی از بهترین و معروف ترین خواص سرکه سیب اسلامی برای کاهش وزن است، به این صورت که یک فنجان آب و سرکه را مخلوط کرده و قبل از هر وعده غذایی مصرف کنید تا از خواص بی ظیر آن شگفت زده شوید.
  7. خواص سرکه به مصرف و درمان بیماری ختم نمیشود بلکه میتوان از سرکه سیب برای تمیز کردن سطوح خانه نیز استفاده کرد و تمام سطوح را برق انداخت.
  8. ترکیب یک قاشق چای خوری سرکه سیب اسلامی با عسل و آب باعث درمان سرماخوردگی میشود.
  9. این سرکه یکی از بهترین مواد غذایی برای کاهش پوکی استخوان میباشد. سرکه سیب اسلامی باعث جذب کلسیم به بدن میشود که کلسیم یک ماده معدنی مهم در پیشگیری از پوکی استخوان میباشد.
  10. یکی از خواص مهم سرکه سیب اسلامی تاثیر آن  بر سیستم ایمنی بدن است. به این صورت که اگر مصارف آن به صورت منظم در رژیم روزانه قرار گیرد باعث بالا رفتن مقاومت بدن میشود.
  11.  اسید استیک موجود در این سرکه یک ضد عفونی کننده قوی و طبیعی است. در صورتی که خارش پوست به خاطر نیش حشرات یا حساسیت های پوستی باشد سرکه سیب اسلامی میتواند درمان مفیدی برای آن باشد. به این صورت که سرکه را روی محل خارش بمالید تا خارش آن بر طرف شود.
  12.  اگر دچار آلرژی فصلی هستید و از آبریزش بینی رنج میبرید سرکه سیب اسلامی میتواند به عنوان یک آنتی هیستامین طبیعی علائم آلرژی را کم کند. برای رفع این مشکل روزانه یک قاشق غذا خوری سرکه سیب اسلامی با عسل را درون یک لیوان آب مخلوط کرده و بنوشید تا بتوانید بهتر و با خیال راحت نفس بکشید.
  13.  آرتروز یعنی غضروفی که بین دو استخوان است به مرور زمان از بین میرود که در نتیجه باعث فرسایش استخوان ها با یکدیگر را افزایش میدهد. این موضوع باعث ایجاد ناراحتی شده و درد زیادی به همراه دارد. سرکه سیب به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد باعث میشود که درد بین مفاصل کمتر شود و با مصرف منظم آن باعث از بین رفتن سموم در مفاصل میشود. برای این منظور در هر وعده غذایی یک قاشق چای خوری سرکه سیب اسلامی را با عسل ترکیب کرده و میل کنید.

عوارض سرکه سیب اسلامی

از جلمه شایع ترین عوارض مصرف بیش از حد سرکه سیب اسلامی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. آسیب دیدگی مینای دندان و پوسیدگی آنها
  2. ایجاد عوارض گوارشی مانند سوزش مری
  3. تداخل دارویی
serke1
خواص سرکه سیب اسلامی

بهترین زمان مصرف سرکه سیب اسلامی چه زمانی است؟

برای مصرف سرکه سیب زمان خاصی مشخص نشده به عنوان بهترین زمان مصرف سرکه سیب اسلامی، از این رو میتوان سرکه سیب را در زمان های ناشتا مصرف کرد که باعث هضم بهتر غذا میشود. پس از آن نیز میتوانید 30 الی 40 دقیقه بعد از مصرف این سرکه غذا میل کنید.

طریقه مصرف سرکه سیب اسلامی چگونه است؟

برای مصرف سرکه سیب از آنجایی که برای درمان بیماری های مختلفی استفاده میشود باید علت مصرف آن نیز مشخص باشد. اما به طور کلی برای مصرف سرکه سیب باید بین 1 الی 2 قاشق غذاخوری در آب حل کنیم و هیچگاه نباید سرکه سیب را تنهایی مصرف کرد.

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.